مصیبت هفتم : هجوم به خانه فاطمه(س)

مصیبت هفتم : هجوم به خانه فاطمه(س)

Image result for ‫عکس حضرت زهرا‬‎

 

 

وقتی که اقدامات خلیخه اول، جهت تثبیت خلافت رو انجام بود، عده ای از معترضین صحابه از مهاجر و انصار در خانه امیرالمؤمنین علی(ع) گرد آمده بودند. خلیفه وقتی از این موضوع مطلع شد، عده ای را فرستاد که این اشخاص را از خانه بیرون آورند. گماشتگان خلیفه آمدند و به پشت در بسته ای رسیدند که خانه از خانه های پیامبر(ص) بود و طبق نصّ قرآن فرمود : (( یا أیها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوت النبی الاّ ان یؤذن لکم ؛ ای مؤمنان، وارد خانه های پیامبر(ص) نشوید، مگر به شما اجازه داده شود ))، گماشتگان فریاد زدند که بیرون بیایید و الّا خانه را با اهلش به آتش می کشیم!

به آنها گفته شد، آیا خانه ای که در آن فاطمه(س) است را به آتش می کشید؟

گفتند: آری، حتی اگر فاطمه(س) نیز باشد!
آتش زدن درِ خانه و سپس فشار دادن و شکستن درِ نیم سوخته ای که جبرئیل بدون اجازه به آن وارد نمی شد، قرار گرفتند فاطمه(س) و حائل شدن بدن مبارک او در بین در و دیوار، مجروح شدن بدن او، ضجّه های جانخراش آن حضرت، صحنه های عجیبی به وجود آورده بود. قلم که هیچ، فکر و ذهن به تشریح آن قادر نیست. فرزندان زهرا(س) ضجّه می زدند ودر این حال، علی (ع) را به اجبار برای بیعت می بردند که زهرا(ع) بدن مجروح خود را بر روی حضرت انداخت تا مانع از بردن علی گردد و وقتی او را به اجبار از همسرش جدا گردند، به سمت مرقد پیامبر(ص) رفت، تا نفرین کند که مولا امیر المؤمنین(ع) لحظه ای رو به سلمان کرد و گفت به فاطمه(س) بگو باز گردد.

سلمان نیز نزد حضرت فاطمه(س) رفت که با بدن مجروح، در حالی که ضجّه می زد و رو به مرقد پیامبر(ص) نموده بود، عرضه داشت: (( ای دختر رسول خدا(ص)، خداوند پدرت را رحمه للعالمین فرستاده است، به خاطر پدرت برگرد.))

فاطمه(س) گفت: ای سلمان، آنها قصد جان علی(ع) را کرده اند، صبر جائز نیست. آنها دست حسنین(ع) را که همراه آورده بود، به سمت مرقد نبی(ص) حرکت داد. در این هنگام، سلمان عرض کرد: (( اما خود امیرالمؤمنین فرموده که صبر پیشه کنی!)) با شنیدن این سخن، فاطمه(س) فرمود: پس اگه فرمان علی(ع) است، می پذیرم و فاطمه(س) به خانه برگشت.

خداوند می داند در دل او چه غوغایی بود حسنین و زینبین در اینجا چه کشیدند!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:, ] [ 17:28 ] [ N ] [ ]